Mittwoch, 1. Februar 2012

nähen: MODERN VINTAGE


Bon soir.... the SOFI is over... time for fashion! Tonight I am writing out the styles and patterns for the latest summer sewing collection. It gives me lots of joy bcs the cold front has just arrived and the weather's supposed to get MUCH icier by friday. brrr,... i love winter but i hate freezing! anyways. this adorable and très chic dress from a 1962 german pattern mag is the first one i'm gonna sew! thinking of a creamy colored lace fabric here. we'll see...
and then... i am pondering about another sound and fashion party at action house. maybe VINTAGE THEMED??? maybe with olive green anna or with delicious cupbakes from liebelei? (hint...) hmmm....

n'aaabend. die SOFI im actionhouse, die recht viel planungszeit beanspruchte, ist rum. heute werde ich neue schnitte raussuchen / bzw. entwerfen. für die sommernähkurse! freu mich sehr drauf, denn gedanken an warmes wetter während dieser fiesen kälteperiode sind mir sehr willkommen! dieser schnitt aus einem schnittheft von 1962 (neuer schnitt) ist dabei der erste, den ich nähen werde. ich denke dabei an cremefarbene spitze. mal schauen, ob mein stoff reicht! danach denke ich über die orga einer sound and fashion party nach. vielleicht VINTAGE MOTTO? vielleicht mit olive green anna? vielleicht mit schicken, nostalgischen cupcakes aus der liebelei? hmmm.....



Kommentare: